עסקת קומבינציה ותמ˝א 38

תמ"א 38 או פינוי בינוי?

פינוי בינוי הנה עסקה בעלת מאפיינים משפטיים ואחרים המזכים בהטבות מס ניכרות הן את היזם והן את בעלי הדירות. אלא שעסקאות פינוי בינוי הזכאים לפטורים שונים ממסים חלים רקmap2 על מתחמי מגורים בהם יש לפחות 24 יחידות דיור.

במקרים בהם יש פחות מ – 24 יחידות דיור ובעלי הדירות מעוניינים לקדם הליך של פינוי בינוי, עדיין הדבר כדאי כלכלית במקרים רבים ובלבד שהרשות המקומית והועדה המחוזית יאשרו אחוזי בניה בהיקף מספיק שיוכל לפצות על אבדן ההכנסות כתוצאה מהיעדר פטורים ממס.

במקרים כאלו נבחן יחד עם יועץ מס ושמאי מהי הדרך הטובה ביותר למכסם את התועלת והתמורה לבעלי הדירות.

באחד הפרויקטים שאנו מקדמים כיום יש רק 20 יחידות דיור. כלומר הפרויקט יקודם בהליך של עסקת קומבינציה וגם אם לא יתקבלו פטורים ממסים עדיין ניתן יהיה להשיג תמורה ראויה לבעלי הדירות.

יחד עם זאת, מאחר ואנו פועלים במסלול מיסוי ליזמים קיימת אפשרות זמינה לפיה ניתן להגיע ל-24 יחידות דיור גם במקומות בהם המבנים אינם צמודים.

תמ"א 38 – לאור השינויים האחרונים הנוגעים לתמ"א 38 החלטנו להרחיב את שירותינו ולייצג בעלי דירות גם בהליכי תמ"א 38.

חשוב להבין שמגנון ייצוג הבעלים, השגת התמורה הגבוהה ביותר וליווי שוטף לכל אורך הדרך היא דרך המלך בכל פרויקט, אם זה פינוי בינוי, עסקת קומבינציה או תמ"א 38.

חשוב להדגיש כי ככלל אנו ממליצים על פינוי בינוי מכל הסיבות שבעולם. במקומות בהם הדבר לא יתאפשר מסיבות שונות, נמליץ לבעלי הדירות לאמץ את המסלול של תמ"א 38.

דילוג לתוכן